dr hab. Henryk Noga, Prof. UP
Działalność naukowa:
- planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej,
- modernizacji praktyk pedagogicznych,
- analizy oczekiwań pracodawców wobec absolwentów kierunku edukacja techniczno-informatyczna,
- badanie losów absolwentów edukacji techniczno-informatycznej,
- efektywnego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szeroko rozumianym procesie dydaktycznym,
- badania uwarunkowań i efektywności kształcenia zawodowego,
- kształcenia modułowego jako szansy rozwoju edukacji zawodowej i ustawicznej,
- ergonomii, bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracujących,
- neurodydaktycznych uwarunkowań procesu kształcenia.
- przygotowania metodycznego przyszłych nauczycieli kierunku edukacja techniczno-informatyczna,
- konstrukcji dydaktycznych z zakresu odnawialnych źródeł energii elektrycznej,
- komputerowego wspomagania w technice i nowoczesnych technik informacyjnych,
- wykorzystania nowoczesnych technologii w diagnozie i terapii pedagogicznej, optymalizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego
Wybrane publikacje:
- Noga H., Bohaterowie gier komputerowych – implikacje pedagogiczne, Kraków 2005, ss.276, 538 078 znaki, 13,45 AH, ISBN 83-919133-1-7.
- Noga H., Istota i Pogranicze Pedagogiki. Filary Personalizmu, Kraków 2004, ss.60, 103 902, 2,59 AH, ISBN 83-919133-0-9
- Noga H., Edukacyjne walory pracy ludzkiej, Nowy Sącz 2011, ss. 91, 4,27 AH, ISBN 978-83-63196-05-9
- Noga H., Modele komunikacji w procesie edukacyjnym. Na przykładzie kształcenia ogólnotechnicznego, Kraków 2010, ss 160, 7,48 AH, ISBN 978-83-7271-589-0.
- Noga H. [90%], (współ. Migo P.[10%]), Start-up of SSTC semiconductor tesla coil – an example of an educational project, PRZEGLĄD ELEKTROTECHNICZNY, vol 2015, No 12, s. 167-169. ISSN 0033-2097
- Kozík T. [40%], Noga H. [30%], Depešová J. [30%], THE SYMPTOMS OF POSTMODERNISM IN MEDIA AND MULTIMEDIA, European Journal of Science and Theology, December 2015, Vol.11, No.6, 119-125